Visie

Wij geloven in de kracht van een positieve leeromgeving en gedeelde passie voor het kind. Ons onderwijs kenmerkt zich door passende structuur en ruimte: we bieden houvast waar nodig, maar ook vrijheid om te ontdekken en te groeien. Door levensecht, betekenisvol onderwijs te bieden en de wereld actief de school binnen te halen (bijvoorbeeld via projecten en samenwerking met lokale partners), ervaren leerlingen de relevantie van wat ze leren. In onze visie leren kinderen ontdekkend, onderzoekend en samenwerkend in een rijke leeromgeving waar iedereen welkom is en verschillen worden omarmd. We richten ons op brede vorming van ieder kind (cognitief, creatief, sociaal en persoonlijk) met speciale aandacht voor eigenheid en talentontwikkeling. We bieden een sterke basis in kennis en vaardigheden, waarbij we bij leerlingen een growth mindset stimuleren: uitdagingen aangaan, leren van fouten en doorzetten. Ons team van gemotiveerde en deskundige medewerkers werkt met gespreid leiderschap: ieders kwaliteiten en expertise worden benut. We spreken als school één gezamenlijke taal op het gebied van pedagogisch en didactisch handelen, vieren successen samen en hebben oog voor elk kind. In nauwe samenwerking met ouders, gebaseerd op wederzijds vertrouwen, realiseren we een doorlopend leerproces dat een leven lang meegaat.

 

Missie

Dr. Landman biedt een veilige, inspirerende omgeving waarin ieder kind zichzelf kan zijn, zich optimaal kan ontwikkelen en met plezier kan leren. We begeleiden leerlingen op hun ontdekkingsreis en stimuleren nieuwsgierigheid, zelfvertrouwen, plezier en optimisme. Samen met ouders en de lokale gemeenschap leggen we een rijke basis zodat kinderen hun unieke talenten kunnen ontplooien en een stevige fundament krijgen om hun eigen pad te bewandelen.

Onze slogan Op de Dr. Landman vul je je rugzak met vertrouwen, vaardigheden, kennis en avontuur.

Wat neemt een leerling na 8 jaar Dr. Landman mee? Vanuit onze missie en visie hebben we tien kernwaarden/doelen geformuleerd die elke leerling na acht jaar bij ons internaliseert:

• Vriendelijkheid: Respectvol en zorgzaam zijn voor zichzelf en anderen.

• Nieuwsgierigheid: Vragen durven stellen, onderzoeken en nieuwe dingen willen leren.

• Samenwerking en plezier: Ontdekken hoe leuk het is om samen te leren, te werken, te spelen en successen te vieren.

• Zelfstandigheid: Keuzes leren maken, weten waar je goed in bent en zelf beslissingen durven nemen.

• Uniek zijn: Je eigen identiteit ontwikkelen en verschillen tussen mensen waarderen.

• De wereld kennen: Begrip opdoen van andere mensen, culturen, plaatsen en de natuur om ons heen.

• Doorzettingsvermogen: Inzien dat je van fouten kunt leren en nooit meteen opgeven, maar blijft proberen.

• Zelfvertrouwen: Voor jezelf opkomen, je ideeën delen en geloven in eigen kunnen én in de ander.

• Leren door te doen: Ervaren dat actief bezig zijn (handen en hoofd) een krachtige manier is om te leren, waarbij experimenteren mag.

• Avontuur en vertrouwen: Ieder kind verlaat onze school met een rugzak vol zelfvertrouwen, vaardigheden, ervaringen en kennis.